Thursday, January 3, 2008

selamat datang 2008

well...2007 dah pun selamat melabuhkan tirainya dan 2008 dah pun memulakan perlayarannya di hari yg ketiga.

sambutan new year i kali nih sambut dgn agak meriah bersama teman-teman tersayang masa di mass comm dulu..ternyata dalam last minute plan pun masih lagi mampu utk i berenjoy sakan..thanks to mimie sbb kasik kitaorg pass masuk ittew..tima kasih jugak pada kawan2 yg datang dan menjadikan sambutan 2008 i bermakna dn semestinya menjanjikan kenangan manis pembuka tahun baru..

alhamdulilah 2007 telah meninggalkan byk memori buat i..thn yg menjadikan i lebih matang dalam menjalani kehidupan dan 2007 juga merupakan langkah pertama i sebgai seorg pekerja...dan syukur juga dihujung tahun 2007 juga i telah ditawarkan kerja di tmpt yg menjadi impian i..insya allah 15 jan ni bermulalah lagi satu episod baru buat i di sana..

tahun baru tak kan lari dari azam baru...thn 2008 i telah mensasarkan 4 resolutions utk i kejar...

1. berjimat cermat dan memulakan simpanan..
this year i akan berumur 28 dan i once telah melakukan kesilapan waktu di uia hinggakan i disingkirkan dan terpaksa bermula dari bawah di uitm..i grad umur 26 thn dan kawan2 sebaya i ketika tu dah ada kerja & gaji yg stabil.tapi nih seme soal rezeki kan, asalkan kita berusaha insya allah rezeki tuh ada...duit dari simpanan itu nanti i akan guna sedikit utk percutian i pada hujung tahun nih..amin!

2.career development
thn nih juga i akan mengembangkan career di international ad agency.pastinya cabaran lebih menduga dgn client yg lebih besar budgetnya dan berkerja dgn org bijak pandai di industry ni...i mensasarkan dengan kenaikan gaji sekurang2ya 15% dari yg i dapat sekarang di akhir 2008, dan mgkn juga kalo ada rezekinya dengan kenaikan pangkat kepada acc manager...amin!

3.berat badan
yg nih mcm sedeyyyy skit nak cakap..di akhir 2007 berat i mencecah 90kg..i rasa nih adalah berat i yg tertinggi sepanjang i hidup..so sekarang i dah masuk the kimpy club.. hahahhah..apa2pun i menginginkan di hujung tahun 2008 nanti at least berat i akan berkurangan kepada 75kg yg bersesuaian dengan tinggi i 178cm.amin!

4.cinta
soal nih adalah resolution i setiap hari since 2003.sebenarnya bukan mudah utk i jumpa org yg betul boleh get along dgn i..i hanya la manusia biasa yg byk kerenah dan ragam.. :P seriously, this year i impikan sekurang2nya satu relationship yg cukup indah dan bermakna buat diri i....amin!

so i harap dihujung tahun nih, i dapat review balik dari 4 resolutions i nih, sejauhmana kah pencapaian i..

utk seme..tak lewat lagi kiranya i ucapkan happy new year, and let's have a great year ahead!

No comments: